22 pravidiel tvorby reklamy
pre Silwer generáciu (G50+),
platných v roku 2022
1.
G50+ je mimoriadne rôznorodá. Neposudzujte ju len na základe poznania pár starších jednotlivcov vo svojom okolí. Neprojektujte svoje osobné skúsenosti s nimi na celú G50+. Nefunguje to.
2.
G50+ je autentickým nositeľom konzervatívnych hodnôt a lojality. Konzervatívny neznamená spiatočnícky. Hľadajte v konzervatívnosti a lojalite G50+ príležitosti pre vaše značky.
3.
Nevychovávajte a nementorujte G50+. Učili sa už dlho. Od svojich rodičov, v školách, ale hlavne životnými skúsenosťami. Rešpektujte to.
4.
Motivujte G50+ objavovať nové veci, ktoré prináša doba (a v minulosti tu neboli). Ak majú pre ňu praktický význam, je pripravená. Starého psa novým kúskom naučíš.
5.
G50+ dokáže akceptovať aj moderné inovácie. Potrebuje však vidieť ich praktický význam a tiež čas na akceptáciu. Zrozumiteľne im to všetko vysvetlite. Pozor na použité výrazy, G50+ nemusí niektorým rozumieť.
6.
Pre G50+ sú najdôležitejšie konkrétne benefity, ktoré im poskytuje vaša značka. Postoje značky k aktuálnym „svetovým“ problémom nemajú na G50+ zásadnejší vplyv.
7.
G50+ preferuje altruizmus pred spoločenským aktivizmom. Radšej teda nezištne a konkrétnepomáha ako by presadzovala vlastné záujmy v širšom spoločenstve.
8.
Komunikácia vašej značky musí byť viac faktická (prezentácia reálnych výhod) ako ohurujúca. Pri G50+ praktické benefity značiek víťazia nad ich emocionálnym posolstvom.
9.
Vyhýbajte sa v komunikácii vašej značky negatívnym a smutným témam, buďte optimisti. Smutné témy prináša sám život, v reklame ich už G50+ naozaj nepotrebuje.
10.
Prezentujte svoje značky pre G50+ aktívnym spôsobom. Rovnako ako samotnú cieľovú skupinu. G50+ sa zvyčajne cíti o 5-10 rokov mladšie. Nepoukazujte preto zbytočne na vyšší vek a jeho negatívne symptómy.
11.
V reklame pre G50+ posilňujte viac individuálnu stopu príbehu oproti skupinovej. Vekom sa človek stáva viac individualistický a vplyv okolia sa postupne znižuje.
12.
G50+ už neradaexperimentuje. Nevzrušuje ju to, na rozdiel od mladých. Môže to považovať za stratu času. Nenúťte ju teda k tomu.
13.
Nedostávajte G50+ reklamou do časového stresu. Vlastne do žiadneho stresu. Nemáte tým čo získať.
14.
G50+ nezvyknemilovať značky (Love Brand). Milujú zvyčajne svoje rodiny, alebo domácich miláčikov. Ale určite majú svoje obľúbené značky.
15.
G50+ už nepreferuje zapájať sa do aktívnej interakcie so značkou. Ani neočakáva, že ju značka bude zabávať. Na to má zvyčajne svoje deti a vnúčatá.
16.
G50+ je ekonomicky skúsená, neopijete ju len tak ľahko rožkom. Rada zaplatí za kvalitu, nie však za marketingové šmé. Sú to vyspelí spotrebitelia, citliví na nepravdy a prázdne reči.
17.
G50+ šetrí tam, kde to má význam, aby utrácala tam, kde ju to baví.
18.
Kľúčovou témou, ktorú G50+ rieši je zdravie a témy s tým súvisiace. Do nich treba projektovať kreativitu vašich značiek.
19.
Ďalšie témy, ktoré preferuje G50+ sú: ja, moja rodina, môj voľný čas a záľuby, pozitívne návraty do minulosti, lokálnosť (vs. globálnosť).
20.
Testujte koncepty vašej značky určené pre G50+. Tá zvyčajne nedáva značkám druhú šancu. Vie však byť verná.
21.
G50+ je internetová. Ale stále najviac verí tomu, čo vidí v TV reklame. Má čas na printy a často sa k nim vracia.
22.
Banálna rada. G50+ už horšie vidí. Používajte dostatočne veľké písmená a silný kontrast.